سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقایسه داکت اسپلیت با چیلر

این دو دستگاه هر دو نوعی سیستم تهویه مطبوع هستند، که تفاوت ها و شباهت های بسیاری با یکدیگر دارند. چیلر ها در واقع به صورت مرکزی کار می کنند و برای عملکرد درست نیازمند موتورخانه،فن کویل و سیستم های لوله کشی می باشند. در این سیستم امکان کنترل هر فن کویل به طور جدا وجود دارد، به طوری که هر فرد به صورت جداگانه می تواند دمای اتاق خود را کنترل نموده و تا حد دلخواه کم و یا زیاد کند. اما داکت اسپلیت ها یک سیستم مستقل بوده که دارای یک واحد داخلی و یک واحد خارجی می باشند و لوله کشی مسی فقط بین این دو بخش انجام می گیرد. به همین دلیل بر خلاف چیلر در داکت اسپلیت آکس و .... نمی توان دمای هر اتاق و یا سالن را به صورت جداگانه تنظیم کرد.

در لوله کشی انواع چیلر ها از لوله های چند لایه، گالوانیزه و جوشی مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که در داکت اسپلیت زانتی، داکت اسپلیت بویمن و دیگر برند های این سیستم لوله کشی بین یونیت داخلی و خارجی تنها به وسیله لوله های مسی انجام می شود.شایان ذکر است میزان سر و صدای تولید شده توسط داکت اسپلیت ها به دلیل داشتن فن با اندازه بزرگتر نسب به فن کویل چیلر بسیار بیشتر از چیلر ها می باشد.

از نظر میزان مصرف انرژی نیز این دو سیستم با یکدیگر تفاوت دارند. به گونه ای که میزان مصرف انرژی برای خنک نمودن و گرم کردن در داکت اسپیلیت ها بسیار بیستر از چیلر ها می باشد. اما از طرفی هزینه های اولیه داکت اسپلیت ها مانند هزینه خرید، نصب و راه اندازی از چیلر ها پایین تر  می باشد.